Regulamin

Regulamin korzystania z Portalu HUB 360

Celem Portalu HUB 360, zwanego dalej Portalem, jest umożliwienie zawierania umów sprzedaży rzeczy będących rękodziełem oraz wytworzonych rzemieślniczo, promowanie rzemiosła i rękodzielnictwa, pośrednictwo w szkoleniach wspierających Rzemieślników oraz promowanie i wsparcie szkolnictwa technicznego.
Operatorem Portalu jest spółka Eksport Produkcja Import „Narzędziownia BIS” Spółka z o.o.
Administratorem danych osobowych jest Eksport Produkcja Import „Narzędziownia BIS” Spółka z o.o.
Zaakceptowanie niniejszego Regulaminu jest warunkiem koniecznym do korzystania z Portalu.
Polityka prywatności związana z korzystaniem z Portalu zamieszczona jest pod następującym linkiem.
Zaakceptowanie Polityki prywatności stanowi warunek konieczny korzystania z Portalu.

§1 Słowniczek
Strony ustalają, że w przypadku użycia w niniejszym Regulaminie słów wskazanych w niniejszym paragrafie w liczbie pojedynczej lub mnogiej i oznaczenia ich wielką literą, będą one mieć znaczenie jak w poniższych definicjach.
  1. Cena za Przedmiot – kwota wskazana przez Sprzedającego, stanowiąca sumę kwot, którą otrzyma w ramach wykonania Transakcji Sprzedający i prowizji pobieranej przez HUB 360 od danej kwoty Transakcji.
  2. Cena – kwota, którą jest zobowiązany zapłacić Kupujący w ramach wykonania Transakcji, stanowiąca sumę następujących kwot: Ceny za Przedmiot, wynagrodzenia za usługę Ochrona Kupującego, kosztu dostawy oraz ewentualnego podatku i opłat wyszczególnionych w opisie Przedmiotu, w trakcie przebiegu Transakcji oraz wynikające z cennika Usług dodatkowych.
  3. Gość – osoba niezarejestrowana w Portalu, oglądająca przedmioty lub korzystająca z niego w inny sposób.
  4. Katalog – wykaz Przedmiotów prezentowanych za pośrednictwem Portalu przez Użytkowników zamierzających dokonać ich sprzedaży, podzielony na kategorie i podkategorie.
  5. Konto – konto Użytkownika w Portalu, utworzone przez niego w chwili Rejestracji.
  6. Kupujący – Użytkownik, który nabywa Przedmiot od Sprzedającego za pośrednictwem Portalu.
  7. Oferta – oferta Sprzedającego zawarta na stronie Portalu zawierająca opis Przedmiotu, warunki jego sprzedaży oraz zdjęcia.
  8. Niezgodność z Ofertą – odstępstwo dostarczonego Przedmiotu od opisu tego Przedmiotu w Ofercie, polegające na znacznym odstępstwie w rozmiarze, kolorze, stanie Przedmiotu, brakach ilościowych, podrobieniu Przedmiotu, naruszeniu praw osób trzecich i Regulaminu oraz przepisów prawa. Niezgodności z Ofertą nie stanowią niewielkie różnice, które nie mają wpływu na funkcjonalność lub estetykę Przedmiotu. W przypadku usług cyfrowych oraz szkoleń jest to znaczne odstępstwo od opisu produktu, naruszenie praw osób trzecich, Regulaminu oraz przepisów prawa.
  9. Polityka prywatności – dokument opisujący w jaki sposób przetwarzane są dane osobowe Użytkowników i Gości zamieszczony na stronie LINK.
  10. Portal – strona internetowa HUB 360 wraz z podstronami.
  11. Przedmiot – rzecz mająca charakter rękodzieła lub wytworzona rzemieślniczo, usługa szkoleniowa oraz dostęp do treści w formie elektronicznej, będące przedmiotem Transakcji.
  12. Rejestracja – podanie przez Gościa wymaganych w formularzu danych, złożenie wniosku o założenie Konta wraz z akceptacją Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  13. Sklep – podstrony jednego Sprzedającego Profesjonalnego na Portalu, zawierające oferowane przez niego Przedmioty, oznaczone wspólnym znakiem towarowym tego Sprzedającego, oznaczone jako sklep.
  14. Sprzedający – Użytkownik będący osobą fizyczną, nie działający jako przedsiębiorca, który oferuje co najmniej jeden Przedmiot do sprzedaży za pośrednictwem Portalu.
  15. Sprzedający Profesjonalny – Użytkownik działający jako przedsiębiorca, który oferuje co najmniej jeden Przedmiot do sprzedaży za pośrednictwem Portalu. Taki Użytkownik może być osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której przepisy przyznały zdolność prawną. Postanowienia zawarte w Regulaminie dotyczące Sprzedającego mają odpowiednie zastosowanie do Sprzedającego Profesjonalnego, chyba że co innego wynika z Regulaminu.
  16. System Płatności – system płatności online dokonywanych jako wykonanie Transakcji przez Kupującego, dostarczany przez Operatora płatności.
  17. Transakcja – umowa sprzedaży zawierana między Sprzedającym albo Sprzedającym Profesjonalnym, a Kupującym, za pośrednictwem Portalu.
  18. Usługi – usługi świadczone przez Operatora na rzecz Użytkowników i Gości w celu umożliwienia korzystania z funkcjonalności Portalu i zawarcie Transakcji, w szczególności związane z obsługą Portalu i utrzymywaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i stwarzające możliwość komunikacji bezpośredniej za pośrednictwem Portalu między Użytkownikami.
  19. Usługi dodatkowe – usługi, które może nabyć Użytkownik odpłatnie w celu usprawnienia przebiegu Transakcji lub zwiększenia prawdopodobieństwa jej dokonania.
  20. Użytkownik – osoba pełnoletnia posiadająca konto w Portalu, która zaakceptowała Regulamin.
  21. Wiadomości prywatne – niedostępne dla innych osób komunikaty wymieniane między Użytkownikami za pośrednictwem systemu wiadomości w Portalu, do którego dostęp mają jedynie zainteresowani Użytkownicy.
  22. Obsługa Wysyłki (Przedpłacone etykiety) – usługa polegająca na udostępnieniu możliwości zamówienia transportu i dostawy Przedmiotów u przewoźników wskazanych w Portalu i automatycznego wygenerowania etykiety wysyłkowej.

§ 2 Regulamin
  1. Niniejszy Regulamin i wszystkie dokumenty wymienione w niniejszym Regulaminie stanowią całość umowy pomiędzy HUB 360, a Użytkownikiem lub Gościem i zastępują oraz wygaszają wszystkie wcześniejsze, odnoszące się do jej przedmiotu porozumienia, obietnice, zapewnienia, gwarancje, oświadczenia i uzgodnienia.
  2. Niniejszy Regulamin może być zmieniony przez Operatora w dowolnym czasie. Zmiana wpływająca na zwiększenie zakresu obowiązków Użytkownika może być dokonana z ważnych powodów. W szczególności ważnymi powodami są konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa, orzecznictwa, ze względów bezpieczeństwa, ze względów rynkowych, handlowych oraz zmiany sposobu działania lub charakteru działalności Operatora.
  3. W przypadku wprowadzenia zmiany Operator poinformuje Użytkownika o zmianie, przedstawiając mu treść zmiany i poprosi o akceptację Regulaminu o zmienionej treści. Jeśli w terminie 15 dni od dnia poinformowania o zmianie Użytkownik nie zaakceptuje Regulaminu, jego Konto zostanie częściowo zablokowane poprzez niemożliwość zawarcia Transakcji do czasu akceptacji zmienionego Regulaminu. W stosunku do Transakcji już dokonanych Konto pozostaje w pełni funkcjonalne.
  4. W przypadku braku zgody na zmieniony Regulamin Użytkownik może bez negatywnych konsekwencji usunąć Konto.Operator Portalu może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania terminu, o którym mowa powyżej ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:
a) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia  dotrzymanie wyżej wymienionego okresu powiadomienia,
b) musi przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  1. Zmiana Regulaminu, w stosunku do danego Użytkownika, wchodzi w życie w dniu akceptacji Regulaminu. Zmiany nie będą mieć mocy wstecznej i nie będą mieć zastosowania do Transakcji dokonanych przed ich wejściem w życie.
  2. Operator ma prawo do wprowadzania zmian redakcyjnych do Regulaminu bez ograniczeń, jeśli nie wprowadzają one istotnych zmian w treści Regulaminu, w szczególności nie wpływają na prawa i obowiązki konsumenta. Takie zmiany wchodzą w życie w chwili ich opublikowania na stronie Portalu.

§ 3 Korzystanie z Portalu
  1. Warunkiem do dokonywania Transakcji jest utworzenie Konta Użytkownika.
  2. Użytkownik zobowiązany jest do podania w trakcie rejestracji prawdziwych i rzetelnych danych, a następnie do ich bieżącej aktualizacji w razie zmiany danych.
  3. W trakcie rejestracji Użytkownik może utworzyć hasło do Konta, które będzie umożliwiać mu zalogowanie się do Portalu.
  4. Rejestracja lub logowanie mogą być dokonywane również z wykorzystaniem profilu Facebook, Google lub Apple ID.
  5. Użytkownik zobowiązany jest do nieudostępniania danych do logowania i hasła osobom trzecim. W przypadku podejrzenia, że osoba trzecia pozyskała w sposób nieuprawniony dane do logowania, Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie HUB 360.
    Hub 360 ma prawo poprosić Użytkownika w trakcie logowania o podanie danych przekazanych w trakcie rejestracji celem dodatkowej weryfikacji, czy jest on Użytkownikiem. Hub 360 może zweryfikować numer telefonu Użytkownika oraz adres e-mail.
  6. Warunkiem korzystania z Systemu płatności oraz Wysyłki jest podanie odpowiedniemu usługodawcy żądanych przez niego danych, niezbędnych do korzystania z dostarczanych przez niego usług.
  7. Użytkownik ma prawo do zamknięcia Konta w dowolnym czasie i jest to równoznaczne z usunięciem wszystkich jego Ofert. Zamknięcie Konta nie zwalnia go z obowiązków wynikających z zawartych Transakcji.

§ 4 Zawarcie Transakcji
  1. Do zawarcia Transakcji między Kupującym, a Sprzedającym dochodzi przez kliknięcie na podstronie przedmiotu przycisku „Kup teraz” lub "Zamów teraz" (w przypadku produktów na zamówienie) lub na podstronie "Twoje zestawy", na podstronie ze szczegółami zestawu, bądź w okienku konwersacji ze Sprzedającym (w przypadku, gdy dla utworzonego przez kupującego zestawu sprzedający podał koszty dostawy) przez Kupującego i wskazaniu sposobu płatności oraz wysyłki i danych do wysyłki, a następnie dokonanie zapłaty Ceny.
  2. Przez zawarcie Transakcji Kupujący zobowiązuje się do zapłaty Ceny i odbioru Przedmiotu, Sprzedający zaś zobowiązany jest do wydania Przedmiotu w uzgodnionej formie.
  3. Do Transakcji stosuje się warunki zawarte w Ofercie, dodatkowe uzgodnienia dokonane między Stronami, odpowiednie postanowienia niniejszego Regulaminu oraz mające zastosowanie przepisy prawa.
  4. W przypadku Transakcji dokonanej przez każdą ze stron w zakresie niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą przepisy zapewniające ochronę konsumentów nie mają zastosowania. Przepisy o ochronie konsumenta mają zastosowanie w przypadku, gdy wyłącznie Kupujący w świetle przepisów może być traktowany jako konsument. W szczególności gdy Kupujący jest konsumentem albo, gdy przedsiębiorca dokonuje zakupów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.
  5. Operator Portalu działa wyłącznie w charakterze pośrednika, nie jest stroną Transakcji i nie odpowiada za jej wykonanie. Zawarcie Transakcji przez Użytkowników, których siedziba lub miejsce zwykłego pobytu znajdują się w różnych krajach, może spowodować, iż do Transakcji zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obcego.
  6. Operator Portalu dodatkowo zapewnia usługę Ochrony Transakcji oraz dostarcza System płatności.
  7. Zakupy dokonywane bez użycia przycisku „Kup teraz”, „Zamów teraz”, „Zamawiam i płacę” i przedpłaconej etykiety dokonywane są na wyłączne ryzyko Użytkowników. HUB 360 nie oferuje żadnych usług objętych Ochroną Kupującego w odniesieniu do takich Transakcji. W zakresie dozwolonym przez prawo, HUB 360 nie ponosi odpowiedzialności wynikającej z lub związanej z zakupami dokonywanymi poza Portalem.

§ 5 Podmioty
  1. Gość ma możliwość wyszukiwania Przedmiotów i Sklepów w Katalogu, przeglądania Ofert i zapoznawania się z informacjami dla Gości, publikowanymi w Portalu.
  2. Użytkownik ma uprawnienia, o których mowa w ust. 1 oraz dodatkowo ma prawo do założenia Sklepu i po jego akceptacji przez HUB360 do oferowania Przedmiotów i dokonywania Transakcji oraz komunikowania się z innymi Użytkownikami w zakresie dotyczącym ich Ofert.
  3. Operator ma prawo do weryfikacji statusu Sprzedawcy lub Sprzedawcy Profesjonalnego, w szczególności poprzez prośbę o wskazanie lub dostarczenie odpowiednich dokumentów potwierdzających prowadzenie przez Sprzedawcę działalności gospodarczej lub rzemieślniczej.
  4. Operator ma prawo do zablokowania Konta Użytkownika w przypadku powzięcia przez niego uzasadnionego podejrzenia co do legalności podejmowanych przez niego działań, działania z pominięciem przepisów prawa, pochodzenia Przedmiotu oraz celu Transakcji i statusu Sprzedawcy.

§ 6 Przedmiot Transakcji i Oferta
  1. Sprzedający może opublikować Ofertę dotyczącą Przedmiotu w dowolnym czasie.
  2. Sprzedający może w dowolnym czasie usunąć lub zmienić Ofertę, pod warunkiem, że Oferta nie została przyjęta przez żadnego Kupującego.
  3. Sprzedawca oferując Przedmiot w sposób dorozumiany oświadcza, że przysługuje mu tytuł prawny do Przedmiotu, uprawniający go do jego sprzedaży i że może być on przedmiotem Transakcji.
  4. Sprzedawca oferując Przedmiot zapewnia o legalnym pochodzeniu Produktu oraz o tym, że poprzez dokonanie Transakcji nie zostały naruszone prawa osób trzecich, w szczególności prawa własności przemysłowej, że Produkt jest bezpieczny, a jego sprzedaż nie naruszy przepisów prawa.
  5. Przedmiot nie może podlegać ograniczeniom w obrocie na terytorium Unii Europejskiej oraz Polski w tym narusza  uprawnienia osób trzecich (w szczególności prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej), lub jego  wystawienie może być uznane za naruszające dobre obyczaje.
  6. Zabronione jest publikowanie i prezentowanie wszelkich treści, które naruszają powszechnie przyjęte normy etyczne, moralne lub obyczajowe, w szczególności nawołujące do lub propagujące nienawiść, przemoc lub jakiekolwiek formy dyskryminacji, w tym ze względu na narodowość, kolor skóry, przekonania, religię, światopogląd, propagujące systemy autorytarne i totalitarne, a także wszelkich treści pochwalających lub popierających tego rodzaju zachowania lub systemy.
  7. W przypadku korzystania z Systemu płatności, Przedmiot musi spełniać warunki określone w regulaminie Systemu płatności. Operator nie odpowiada za regulacje związane z Systemem płatności.
  8. Operator ma prawo do weryfikacji legalnego pochodzenia Produktu i w razie podejrzeń naruszenia prawa lub dobrych obyczajów ma prawo, do czasu wyjaśnienia, zablokować stronę z ofertą Przedmiotu lub wszystkie strony Sprzedającego w Portalu.

§ 7 Proces oferowania Przedmiotów
  1. Sprzedawca publikuje na odpowiedniej podstronie co najmniej jedno zdjęcie Przedmiotu, odzwierciedlające jego rzeczywisty stan lub w przypadku towaru na zamówienie wizualizację lub zdjęcie podobnego Przedmiotu lub jego wzór wraz z jego opisem oraz warunkami Transakcji. Jeśli Przedmiot ma wady, Sprzedawca zobowiązany jest do poinformowania o tym w opisie i załączenia zdjęć przedstawiających wady, chyba że wady nie są widoczne.
  2. Dany Przedmiot może być przedmiotem wyłącznie jednej Oferty.
  3. Sprzedawca ma obowiązek zakwalifikowania Przedmiotu do jednej lub kilku  kategorii wskazanych w Portalu.
  4. Sprzedawca nie może oferować do sprzedaży przedmiotów zakupionych lub wytworzonych przez niego hurtowo, ani przedmiotów sprzedawanych jako produkty dropshippingowe.
  5. Sprzedawca nie może udostępniać lub w inny sposób promować linków do innych Portali lub firm, które oferują usługi podobne do usług oferowanych przez HUB 360 lub których treści lub działalność są sprzeczne z prawem lub Regulaminem.
  6. Oferta jest zamieszczana na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Po tym czasie automatycznie jest usuwana z Portalu.
  7. Operator ma prawo do weryfikacji treści Ofert Sprzedającego również w sposób zautomatyzowany, przy użyciu odpowiednich algorytmów wyszukujących obrazy, słowa, frazy itp.
  8. W przypadku naruszenia Regulaminu, przepisów prawa, praw osób trzecich Operator ma prawo do zablokowania bez uprzedzenia strony zawierającej Ofertę lub wszystkich stron zawierających Oferty Sprzedającego do czasu potwierdzenia zgodności z ww. wymogami przez Sprzedającego. Blokada polegać będzie na niewyświetlaniu zablokowanej Oferty. Operator poinformuje Użytkownika o blokadzie i jej przyczynie niezwłocznie po zablokowaniu. W przypadku braku potwierdzenia w terminie 2 miesięcy od dnia poinformowania Sprzedającego o blokadzie, Operator ma prawo do usunięcia oferty z Portalu.
  9. Operator ma prawo do zablokowania Sklepu Sprzedającego do czasu potwierdzenia zgodności wszystkich Ofert z prawem, Regulaminem, w przypadku zablokowania 2 jego Ofert w okresie 3 miesięcy. W przypadku, gdy blokada będzie trwać dłużej niż 3 miesiące, Operator ma prawo do usunięcia Sklepu Sprzedającego z Portalu lub zamknięcia Konta Użytkownika.
  10. W szczególności za niezgodne z prawem lub Regulaminem uważa się Oferty zawierające przedmioty o nielegalnym pochodzeniu, naruszające prawa osób trzecich, niebezpieczne, zagrażające bezpieczeństwu publicznemu, naruszające dobre obyczaje oraz do których obrotu potrzebna jest koncesja lub zezwolenie, chyba że Sprzedający przedstawił odpowiednie koncesje lub zezwolenia.

§ 8 Wyszukiwanie ofert
  1. Oferty w Portalu mogą być wyświetlane przez Gościa lub Użytkownika.
  2. Oferty w Portalu są sortowane w kolejności wg kryterium wybranego przez Gościa lub Użytkownika, w danej kategorii lub podkategorii produktów, wg daty dodania, ceny, dopasowania do zapytania. W przypadku braku wyboru przez Gościa lub Użytkownika oferty są wyświetlane wg daty dodania.

§ 9 Interakcje i wiadomości między Użytkownikami
  1. HUB 360 udostępnia na Platformie miejsce do komunikacji dotyczącej Przedmiotu między Użytkownikami przed zawarciem Transakcji, jak i po niej.
  2. Platforma może być wykorzystywana wyłącznie do komunikacji związanej z Przedmiotem lub Transakcją.
  3. Komunikaty nie mogą być niezgodne z prawem, obraźliwe, niemoralne, agitujące, hejtujące, nękające, nie mogą naruszać dóbr osobistych Użytkowników, ani osób trzecich, nakłaniać do przestępstwa, zawierać treści marketingowych, wirusów i innych robaków, ani naruszać bezpieczeństwa publicznego.
  4. Użytkownik nie może wysyłać takich samych wiadomości do więcej niż 5 Użytkowników.
  5. Operator ma prawo wglądu do komunikacji pomiędzy Użytkownikami i weryfikowania jej zgodności z Regulaminem oraz przepisami prawa, także przy użyciu metod automatycznego wyszukiwania treści.
  6. W przypadku powzięcia przypuszczenia, że komunikat zawiera treści niezgodne z Regulaminem lub przepisami prawa, Operator ma prawo do zablokowania wiadomości lub Konta Użytkownika rozpowszechniającego niewłaściwe treści.

§ 10 Usługi HUB 360
  1. Użytkownik może dokonać zakupu od HUB 360 Usług dodatkowych, polegających na zwiększaniu liczby wyświetleń Przedmiotu przez wybrany przez Użytkownika okres, (Podbijanie).
  2. W przypadku usunięcia Oferty przez HUB 360 lub Sprzedającego lub dokonania Transakcji przed upływem okresu, na który wykupione zostało Podbicie, wynagrodzenie za usługę Podbijania nie podlega zwrotowi.
  3. Użytkownik ma prawo do wstrzymania wyświetlania jego Oferty na okres nie dłuższy niż 1 miesiąc. (Ukrycie oferty). Oferty można odkrywać i ukrywać w dowolnym czasie, dowolną ilość razy.
  4. Do każdej Transakcji zawartej przez wybór przycisku „Kup teraz”, „Zamów teraz”, „Kupuję i płacę” HUB 360 dodaje odpłatną usługę „Ochrona Kupującego” funkcjonującą na warunkach określonych niniejszym Regulaminem.
  5. Cennik dotyczący Usług dodatkowych zawarty będzie w Portalu tak, aby Użytkownik miał możliwość zapoznania się z nim przed podjęciem decyzji o dokonaniu zakupu.
  6. Operator ma prawo do zmiany Cennika i warunków świadczenia Usług dodatkowych. Zmiany nie mają zastosowania do Usług już opłaconych przez Użytkownika.
  7. Płatność za Usługi dodatkowe będzie dokonywana na tych samych zasadach i w taki sam sposób jak może być dokonana Płatność.
  8. Operator ma prawo do zaprzestania oferowania każdej z Usług dodatkowych.
  9. Operator ma prawo do wprowadzania innych Usług dodatkowych. Zasady ich korzystania udostępnione będą Użytkownikowi na stronie Portalu tak, aby miał możliwość zapoznania się z nimi przed podjęciem decyzji o dokonaniu zakupu danej Usługi dodatkowej.
  10. Realizacja Usług dodatkowych odbywa się niezwłocznie po zaksięgowaniu Płatności. Warunkiem rozpoczęcia realizacji Usług na rzecz Kupującego będącego konsumentem jest każdorazowe zezwolenie przez Kupującego na rozpoczęcie świadczenia Usługi niezwłocznie po jej zakupie lub w przypadku usługi Ochrona Kupującego od zawarcia Transakcji ze Sprzedającym.

§ 11 Ochrona Kupującego
  1. W związku z Ochroną Kupującego Kupujący ma prawo do:
a) Uzyskania od Operatora żądania zwrotu zapłaconych przez niego środków za Przedmioty niedostarczone, wadliwe, znacząco niezgodne z Ofertą.
b) Uzyskania od Operatora wsparcia dotyczącego wysyłki Przedmiotu.
c) Uzyskania od Operatora wsparcia dotyczącego Przesyłki nadanej przy użyciu przesyłki dostępnej w Portalu, przy czym to uprawnienie przysługuje również Sprzedającemu.
d) Dokonania tzw. Bezpiecznej płatności polegającej na przechowywaniu na rachunku operatora płatności zapłaconej za pośrednictwem Systemu płatności Ceny do momentu potwierdzenia prawidłowości Transakcji, nie dłużej niż 21 dni od dnia doręczenia przesyłki. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń przez Kupującego termin ten ulegnie przedłużeniu.
e) Uzyskania zwrotu ceny w przypadku odstąpienia od Transakcji.
  1. Za przedmiot niedostarczony uważa się Przedmiot, który nie został doręczony Kupującemu w terminie 21 dni od dnia jego nadania przez Sprzedającego lub w terminie 30 dni od dnia Transakcji, co nastąpi wcześniej.
  2. Kupujący może skorzystać z Ochrony Kupującego zgłaszając zastrzeżenie poprzez przeznaczoną do tego platformę w Portalu, w terminie 4 dni od dnia dostarczenia mu Przedmiotu znacznie niezgodnego z Ofertą. Jeżeli Kupujący nie zgłosi zastrzeżeń w ww. terminie Transakcja zostanie uznana za wykonaną i Cena za Przedmiot zostanie zwolniona na rzecz Sprzedającego do jego e-portfela. W przypadku niedoręczenia przesyłki Cena za Przedmiot zostanie zwrócona Kupującemu w terminie 45 dni od dnia dokonania Transakcji.
  3. Po otrzymaniu zastrzeżeń w Portalu, Sprzedający ustali z przewoźnikiem status przesyłki lub z Kupującym, w jakim zakresie Przedmiot jest niezgodny z Ofertą. Strony poinformują Operatora o statusie sporu. Informacje dostarczone przez przewoźnika są dla Operatora wiążące, chyba że któraś ze stron wykaże ich nieprawidłowość.
  4. W przypadku potwierdzenia zastrzeżeń przez Sprzedającego zapłacona Cena zostanie zwrócona Kupującemu, pod warunkiem odesłania przez niego Przedmiotu Sprzedającemu. Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa Sprzedający. W przypadku niepotwierdzenia zastrzeżeń przez obie Strony Cena za przedmiot zostanie zablokowana do czasu rozstrzygnięcia sporu między Stronami.
  5. W przypadku potwierdzenia zaginięcia/zniszczenia przesyłki, zapłacona Cena zostanie zwrócona Kupującemu w terminie 7 dni od dnia potwierdzenia.
  6. Sprzedający ma prawo do zgłoszenia szkody ubezpieczycielowi. HUB 360 udzieli Sprzedającemu wsparcia w dochodzeniu jego roszczeń od ubezpieczyciela.
  7. Ochrona Kupującego nie jest ubezpieczeniem i nie ogranicza możliwości realizacji praw Kupującego wynikającego z przepisów prawa lub umowy ze Sprzedającym.

§ 12 Zwroty
  1. Jeśli nie jest to zastrzeżone w Ofercie, Kupujący ma prawo do odstąpienia od Transakcji w terminie 14 dni od dnia otrzymania Przedmiotu lub w innym terminie wskazanym w Ofercie.
  2. W przypadku odstąpienia od Transakcji, Kupujący zobowiązany jest do poinformowania Sprzedającego drogą elektroniczną, uzgodnienia z nim sposobu wysyłki  i do odesłania nieużywanego Przedmiotu, w stanie nienaruszonym, na własny koszt.
  3. Sprzedający w terminie 2 dni od otrzymania Przedmiotu zobowiązany jest do potwierdzenia jego prawidłowego stanu lub zgłoszenia zastrzeżeń. W przypadku potwierdzenia należytego stanu przedmiotu przez Sprzedającego, Sprzedający za pośrednictwem Platformy zleci zwrot należnej Kupującemu Ceny do zapłaty.
  4. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń przez Sprzedającego środki zostaną zablokowane przez Operatora do czasu osiągniecia porozumienia przez Strony.
  5. W przypadku braku informacji od Sprzedającego, zwrócony Przedmiot będzie uważany za prawidłowy, a środki zostaną zwrócone Kupującemu.
  6. Kupujący i Sprzedający zobowiązani są do dążenia do załatwienia sporu w sposób polubowny oraz do współpracy i udzielenia informacji Operatorowi. W przypadku osiągnięcia porozumienia strony zobowiązane są niezwłocznie poinformować Operatora i dokonać zamknięcia sprawy na Platformie.

§ 13 Płatności
  1. Użytkownik dokonuje Płatności lub Płatności za Usługi dodatkowe w formie wybranej przez siebie, spośród zaproponowanych mu na stronie Portalu, podczas dokonywania zakupu. Płatności są realizowane za pośrednictwem Systemu płatności.
  2. Płatność może być dokonana w szczególności z użyciem karty kredytowej lub debetowej, szybkim przelewem, BLIK-iem.
  3. Dokonanie Płatności podlega zasadom określonym przez dostawcę Systemu płatności. Warunkiem dokonania Płatności jest każdorazowe potwierdzenie tych zasad przez Użytkownika przed dokonaniem Płatności na warunkach określonych przez dostawcę Systemu płatności.
  4. Użytkownik zawiera odrębną umowę z operatorem Systemu płatności na dokonanie usługi płatniczej.
  5. Cena do zapłaty jest przechowywana na rachunku zastrzeżonym, obsługiwanym przez Dostawcę Systemu płatności. Wraz z rozpoczęciem Transakcji Dostawca Usług Płatniczych pobiera środki od Kupującego na rzecz Sprzedającego i przechowuje te środki do spełnienia warunków ich zwolnienia.
  6. HUB 360 nie oferuje Użytkownikom żadnych usług związanych z dokonywaniem płatności. HUB 360 nie odpowiada za poprawne działanie Systemu płatności, ani za regulacje wprowadzane przez dostawcę Systemu płatności.
  7. Użytkownicy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za przekazanie właściwych informacji dotyczących kart kredytowych, kart debetowych oraz wszelkich innych metod płatności oferowanych w Portalu. 

§ 14 E-Portfel (Portfel Hub 360)
  1. Na potrzeby pierwszej Transakcji sprzedaży, Sprzedający, podczas rejestracji sklepu, zostanie poproszony o podanie swojego imienia, nazwiska i/lub nazwy firmy oraz jej danych (opcjonalnie), adresu, numeru konta bankowego, na który ma być przelewana Cena i numeru telefonu.
  2. Użytkownik korzystający z systemu płatności będzie podlegać regulacjom wprowadzanym przez jego dostawcę.

§ 15 Wysyłka Przedmiotów
  1. Sprzedający zobowiązany jest do nadania Przedmiotu w terminie 3 dni od dnia wskazanego w Ofercie jako data realizacji Zamówienia, pod rygorem anulowania Transakcji.
  2. Sprzedający zobowiązany jest na swój koszt zapewnić opakowanie Przedmiotu na czas wysyłki, odpowiednie dla rodzaju Przedmiotu i sposobu wysyłki.
  3. Operator udostępnia na Platformie różne oferty wysyłki dostarczane przez przewoźników. Użytkownik ma prawo do zlecenia przesyłek w swoim imieniu na podstawie umowy z przewoźnikiem zawartej przez HUB 360.
  4. HUB 360 udostępnia system śledzenia online odzwierciedlający informacje o przesyłce dostarczone przez przewoźnika.
  5. Operator może zmieniać rodzaje wysyłek dostępnych z poziomu Platformy dla Użytkownika.
  6. Sprzedający w Ofercie wskazuje akceptowalne przez niego metody wysyłki, Kupujący zawierając Transakcję dokonuje wyboru spośród nich.
  7. W przypadku wyboru Przedpłaconej etykiety przez Kupującego, Sprzedający musi skorzystać z etykiety wygenerowanej przez przewoźnika dostępnej na Platformie i/lub dostarczonej drogą mailową.
  8. Koszt wysyłki pokrywany jest przez Kupującego lub Sprzedającego, jeśli Sprzedający w Ofercie wskazał lub z Oferty wynika, że Sprzedający poniesie koszt wysyłki. W przypadku, gdy koszt wysyłki jest pokrywany przez Kupującego jest on doliczany do Ceny za Przedmiot.
  9. Cena za wysyłkę jest dostępna każdorazowo w Ofercie, tj. Kupujący może się z nią zapoznać przed dokonaniem wyboru metody wysyłki i zawarciem Transakcji.
  10. Cena jest różnicowana w zależności od rozmiaru przesyłki oraz miejsca i sposobu jej nadania i doręczenia.
  11. Operator w ramach usługi Ochrona Kupujących wesprze Użytkowników w polubownym rozwiązywaniu sporu z przewoźnikiem, w przypadku wyboru wysyłki z użyciem Przedpłaconej etykiety.

§ 16 Opinie
  1. Operator zapewnia nieodpłatnie na Platformie przestrzeń do publikowania nieodpłatnych opinii o Przedmiotach i Użytkownikach w związku z dokonaną Transakcją.
  2. Platforma może być wykorzystywana wyłącznie do publikowania opinii związanych z Przedmiotem lub Transakcją.
  3. Opinie nie mogą być niezgodne z prawem, obraźliwe, niemoralne, agitujące, hejtujące, nękające, nie mogą naruszać dóbr osobistych Użytkowników, ani osób trzecich, nakłaniać do przestępstwa, zawierać treści marketingowych, wirusów i innych robaków, naruszać bezpieczeństwa publicznego.
  4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i nie dokonuje ich weryfikacji, ani selekcji przez ich opublikowaniem.
  5. Operator ma prawo dostępu do opinii wystawianych przez Użytkowników i weryfikowania jej zgodności z Regulaminem, także przy użyciu metod automatycznego wyszukiwania treści.
  6. W przypadku powzięcia przypuszczenia, że opinia zawiera treści niezgodne z Regulaminem, Operator ma prawo do zablokowania opinii lub konta Użytkownika rozpowszechniającego niewłaściwe treści.
  7. Użytkownik ma prawo do zgłaszania Operatorowi opinii naruszających Regulamin.
  8. Na żądanie Użytkownika wystawiającego opinię Operator usunie opinię zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawa.
  9. Na żądanie Użytkownika, którego dotyczy dana opinia, Operator poprosi o wyjaśnienia Użytkownika zamieszczającego opinię. Operator ma prawo do zablokowania opinii, Konta Użytkownika zamieszczającego opinię lub uznania, że opinia nie narusza Regulaminu.

§17 Newsletter
  1. Operator świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługę nieodpłatne Newslettera.
  2. Usługa ta polega na okresowym przesyłaniu informacji marketingowych w tym informacji o produktach i wydarzeniach na podany adres e-mail.
  3. Operator zastrzega sobie prawa rezygnacji albo zawieszenia realizacji tej usługi bez podania przyczyny.
  4. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Użytkownik i Gość, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Operatora  na Stronie Internetowej Portalu.
  5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie przez Operatora. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
  6. Każdy Newsletter zawiera, w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z  tej nieodpłatnej usługi. Aby zrezygnować z otrzymywania Newslettera wystarczy nacisnąć odpowiedni odnośnik zamieszczony w każdym Newsleterze lub wypełnić formularz znajdujący się pod adresem https://hub360.pl/newsletter/wypisz
  7. Operator może również odznaczyć brak zgody na otrzymywanie Newsletterów w sposób manualny w ciągu 30 dni od otrzymania takiej prośby na podany w tym regulaminie adres kontaktowy.

§ 18 Odpowiedzialność
  1. HUB 360 nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników, ani wykonanie przez nich Transakcji oraz przestrzeganie przez nich oraz przez Gości Regulaminu, podczas korzystania przez nich z Portalu.
  2. Użytkownik nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zobowiązania podatkowe lub obowiązki sprawozdawcze Użytkowników, związane z Transakcjami i oferowaniem Przedmiotów.
  3. Każdy Użytkownik odpowiada za przestrzeganie Regulaminu, zgodność z Regulaminem publikowanych przez niego treści, w tym jako wiadomości prywatne i opinie oraz oferowanych Przedmiotów.
  4. Użytkownik odpowiada za wykonanie zawartej przez niego Transakcji.

§ 19 Przestrzeganie zasad i zgłaszanie naruszeń
  1. Użytkownik oraz Gość ma obowiązek przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów, zasad i Regulaminu podczas korzystania z Portalu. W szczególności ma powstrzymać się od (i) naruszania praw osób trzecich, (ii) naruszania praw własności intelektualnej lub wystawiania podrabianych Przedmiotów, (iii) oferowania Przedmiotów niezgodnych z prawem lub Regulaminem; (iv) podżegania do wykroczeń lub przestępstw, dyskryminacji, nienawiści lub przemocy ze względu na rasę, pochodzenie etniczne lub narodowość, (v) przekazywania nieprawidłowych informacji lub informacji poufnych, (vi) zniesławiających komentarzy, (vii) dopuszczania się działań, które mogą narazić nieletnich na niebezpieczeństwo, (viii) publikowania danych osobowych innych osób lub naruszania prawa do prywatności lub (ix) przywłaszczania sobie cudzej tożsamości lub (x) przesyłania lub wprowadzania w inny sposób wszelkich nielegalnych, fałszywych lub niedokładnych Treści.
  2. Użytkownik lub Gość ma obowiązek niezwłocznie poinformować HUB 360 o naruszeniach, o których mowa w ust. 1 powyżej, kanałem wskazanym na Platformie.
  3. Użytkownik oraz Gość nie mogą używać (w szczególności udostępniać i/lub publikować) programów i/lub plików komputerowych, które zawierają wirusy, lub które mogą zakłócić normalne funkcjonowanie Portalu i/lub Usług, zainfekować komputery Użytkowników lub uniemożliwić korzystanie z Portalu, Usług lub jego komputera.

§ 20 Postanowienia końcowe
  1. Regulamin podlega prawu polskiemu.
  2. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mieć będą przepisy prawa w szczególności dotyczące ochrony konsumentów, danych osobowych,  sprawozdawczości oraz rozstrzygania sporów.
  3. W przypadku braku polubownego rozstrzygnięcia sporu każdej ze stron przysługuje droga sądowa.
  4. HUB 360 rekomenduje pozasądowe alternatywne formy rozstrzygania sporów w postaci mediacji oraz postępowań konsumenckich, jeśli odpowiednie przepisy mają zastosowanie. Rejestr podmiotów uprawnionych do rozwiązywania sporów dostępny jest pod adresem https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php lub istnieje również możliwość ze skorzystania z platformy stworzonej przez Komisję Europejską  https://ec.europa.eu/consumers/odr.
  5. HUB 360 będzie wysyłać powiadomienia i komunikaty do Użytkownika za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail podany podczas Rejestracji oraz przez Portal.
  6. HUB 360 ma prawo z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, przenieść prawa i obowiązki wynikające z niniejszego Regulaminu na osobę trzecią. W takim przypadku poinformuje Użytkowników o takim przeniesieniu z 15-dniowym wyprzedzeniem.
  7. Użytkownik nie może przenosić praw lub obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu na osoby trzecie, chyba że zostanie to uzgodnione z HUB 360, w szczególności Użytkownik nie może przenieść Konta na osobę trzecią.
  8. Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, chyba że właściwe przepisy prawa przewidują inny skutek.

Wersja 1.01 regulaminu obowiązujące od 01.02.2024r.